logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۹۸۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان:

امام محمد‌باقر (ع) نخبگان فراوانی تربیت کرد

امام-محمد‌باقر-(ع)-نخبگان-فراوانی-تربیت-کرد
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه تاریخ تشیع دوره امام محمد‌باقر (ع) و فرزند بزرگوار ایشان امام صادق (ع)، از نظر تبیین معارف دینی، نقطه عطف مهمی به شمار می‌آید گفت: امام باقر (ع) نخبگان زیادی پرورش داده‌اند.

وهاب صبحی‌ایالویی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: امام محمد‌باقر (ع) در واقعه عاشورا چهار ساله بودند و به همراه پدر و جد بزرگوارشان امام حسین (ع) در سرزمین کربلا حضور داشتند.

بیشتر بخوانید

وی افزود:  آن حضرت پس از شهادت پدر گرامی‌شان امام سجاد (ع) زمانی‌که ۳۶ سال داشتند به امامت رسیدند. 

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه شناخته‌شده‌ترین لقب ایشان «باقر‌العلوم» است اذعان کرد: به این معناست که ایشان دریای‌دانش و اسرار علوم را آشکار کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: باقرالعلوم لقبی است که پیامبر (ص) سال‌ها پیش از بدنیا آمده این حضرت برایشان انتخاب کرده‌اند.

صبحی با بیان اینکه حضرت امام محمد‌باقر (ع) همانند اجداد پاکش عابدترین فرد روزگار خود محسوب می‌شد تصریح کرد: ایشان  در عبادت، الگوی راستین عابدان بود.

وی یادآور شد: ایشان علیرغم کثرت عبادت هرگز به گوشه‌نشینی و دوری از فعالیت‌های اجتماعی روی نیاورد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان با تاکید بر اینکه آن امام همام (ع) با این همه، خود را در عبادت خدا قاصر می‌دید و می‌فرمود؛ «چه کسی می‌تواند، چون علی (ع) خدا را عبادت کند؟  اظهار کرد: ایشان همچنین به گسترش دادن حلقه درسی و تربیت نخبگان علمی و علم کلام پرداخت.

وی با اشاره به اینکه امام باقر (ع) جنبش علمی به وجود آورد که در دوره امامت فرزندش امام صادق (ع) به اوج خود رسید بیان کرد: وی در علم، زهد، عظمت و فضیلت سرآمد بنی‌هاشم بود.

وی عنوان کرد: روایات و احادیث وی در زمینه علم دین، آثار و سنت نبوی، علوم قرآن، سیره و فنون اخلاق و آداب بدان حد است که تا آن روز از هیچ یک از فرزندان امام حسن (ع) و امام حسین (ع) به جا نمانده بود.

صبحی گریزی به تبیین معارف دینی توسط امام باقر (ع) زد و خاطرنشان کرد: تاریخ تشیع دوره امام محمد باقر (ع) و فرزند بزرگوار ایشان امام صادق (ع)، از نظر تبیین معارف دینی، نقطه عطف مهمی به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: باقرالعلوم (ع) با توجه به شرایط و نیاز فرهنگی آن دوره، در راستای حفظ و صیانت دین اسلام و احیا و گسترش معارف اسلامی، از یک طرف به تبیین و گسترش معارف اسلامی و تصحیح اشتباهات پرداخته و از طرف دیگر با تربیت شاگردانی برجسته به گسترش و حفظ این معارف الهی پرداختند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر